سفارش تبلیغ
صبا ویژن
آموزشگاه مجازی رایانه
قالب وبلاگ

منبع : www.AsanDownload.com

 


آیا تاکنون برایتان پیش آمده که بخواهید چند نرم‌افزار باز شده را با هم ببندید؟ نرم‌افزارهای رایگان زیادی برای این‌کار وجود دارند، اما از آنجا که هیچ‌کس از افزودن یک نرم‌افزار خوشش نمی‌آید، ترفند این شماره را به این موضوع اختصاص دادیم تا آستین‌ها را بالا زده و خودمان چنین چیزی بسازیم:
کاری که می‌خواهیم انجام دهیم، استفاده از دستور taskkill و چندین آرگومان خاص است که مشخص می‌کند هر چیزی جز Explorer باید حذف شود، اما می‌توانید این اسکریپت را به‌هرچیزی که تمایل دارید تغییر دهید.
نخستین کار، باز کردن کامندپرامت و وارد کردن دستور /?taskkill است تا بتوانید با شکل کلی دستور آشنا شوید. ما در این ترفند از یکی‌دو عملگر استفاده خواهیم کرد:
F/ این عملگر نرم‌افزار را به‌زور می‌بندد (این مساله انتخابی است، در نظر داشته باشید که بستن زورکی ممکن است باعث از بین رفتن اطلاعات شود).

FI/ این عملگر از فیلتر استفاده می‌کند و در واقع، جادوی کار نیز همین‌جاست. دستور فیلتر مجموعه‌ای از آرگومان‌ها را دریافت می‌کند که می‌توانید در بخش کمک آنها را بخوانید.
برای شروع، بیایید فرض کنیم که می‌خواهیم تمام نرم‌افزارهایی که توسط شناسه کاربری جاری تولید شده است را ببندیم، کافی است از دستوری مشابه زیر استفاده کنیم که شناسه کاربر در آن برابر با click است.

 

taskkill /F /FI «USERNAME eq click»
این مساله باعث می‌شود explorer.exe و dwm.exe نیز بسته شوند، بنابراین تمام صفحه از بین می‌رود و منوی استارت به‌طور کامل ناپدید می‌شود، پس این دستور خیلی مطابق میل نیست.
خوشبختانه می‌شود چندین مورد از آرگومان FI/ را کنار هم قرار داد تا این مشکل را حل کرد. برای حل این مشکل از دستور زیر استفاده می‌کنیم:
taskkill /F /FI «USERNAME eq geek» /FI «IMAGENAME ne explorer.exe» /FI «IMAGENAME ne dwm.exe»
بنابراین این دستور را می‌توان هر چه بیشتر سفارشی کرد. همه چیز به‌خودتان بستگی دارد.
حالا که این دستور را تولید کردیم، کافی است آن را به یک میانبر متصل کنیم. روی فضای خالی دسکتاپ کلیک راست کنید و سپس این دستور را در بخش location وارد کنید. حالا می‌توانید یک آیکن را هم به آن اختصاص دهید (که پیشنهاد ما قارچ بمب اتمی است!) و بعد با یک دبل‌کلیک ساده می‌توانید همه برنامه‌ها را ببندید.

 منبع ضمیمه کلیک روزنامه جام جم

http://www.asandownload.com


[ دوشنبه 90/9/21 ] [ 2:31 عصر ] [ کیبورد ] [ نظر ]
.: Weblog Themes By Pichak :.

درباره وبلاگ

کیبورد
این وبلاگ جهت آموزش ترفندهای ویندوز می باشد.
لینک دوستان
آرشیو مطالب
امکانات وب


تبادل لینک